شستن صحیح مژه ها بخش مهمی از حفظ بهداشت چشم و جلوگیری از عفونت چشم است. چه از ریمل استفاده کنید، چه مژه مصنوعی یا مژه های طبیعی، مهم است که مرتباً آنها را تمیز کنید.

مرحله 1: لوازم مورد نیاز را جمع آوری کنید

قبل از شروع شستن مژه ها، تمام لوازم مورد نیاز خود را جمع آوری کنید. این شامل یک پاک کننده ملایم است که به طور خاص برای دور چشم، یک دستمال تمیز یا پدهای نخی، آب گرم و یک حوله تمیز ساخته شده است.

مرحله 2: پاک کردن آرایش چشم

با پاک کردن آرایش چشمی که ممکن است دارید شروع کنید. از یک پاک کننده آرایش چشم ملایم یا آب میسلار روی یک پد پنبه ای استفاده کنید تا به آرامی ریمل، خط چشم یا سایه چشم را از روی پلک ها و مژه های خود پاک کنید. در حین انجام این کار مراقب باشید که مژه های خود را بکشید یا نکشید.

مرحله 3: مژه های خود را خیس کنید

سپس مژه های خود را با آب گرم خیس کنید. می‌توانید آب را روی صورت خود بپاشید یا یک دستمال تمیز را خیس کنید و به آرامی روی چشمان بسته خود فشار دهید. اطمینان حاصل کنید که آب به راحتی گرم است و خیلی گرم نیست.

مرحله 4: پاک کننده را بمالید

مقدار کمی از پاک کننده ملایم را که مخصوص ناحیه چشم فرموله شده است، روی نوک انگشتان خود بردارید. چشمان خود را ببندید و پاک کننده را به آرامی روی پلک ها و در امتداد پایه مژه های خود ماساژ دهید. مراقب باشید که پاک کننده مستقیما وارد چشم شما نشود.

مرحله 5: کاملاً بشویید

هنگامی که پاک کننده را روی مژه های خود ماساژ دادید، کاملاً با آب گرم بشویید. مجدداً می‌توانید آب را روی صورت خود بپاشید یا از یک دستمال تمیز برای پاک کردن پاک کننده از روی مژه های خود استفاده کنید.

مرحله 6: خشک کنید

پس از شستشو، مژه های خود را به آرامی با یک حوله تمیز خشک کنید. از مالیدن یا کشیدن مژه ها خودداری کنید، زیرا این کار باعث آسیب می شود.

مرحله 7: مژه های خود را شانه کنید

با استفاده از یک برس اسپولی تمیز یا یک چوب ریمل تمیز، مژه های خود را شانه کنید تا باقیمانده مژه ها از بین برود و مژه ها جدا شوند. اگر ریمل میزنید یا مژه های طبیعی بلندی دارید، این مرحله بسیار مهم است.

مرحله 8: مرطوب کننده (اختیاری)

در صورت تمایل، می‌توانید مقدار کمی کرم دور چشم یا مرطوب کننده چشم را به پوست اطراف چشم خود بزنید. حتماً محصولی را انتخاب کنید که برای استفاده در نزدیکی چشم ایمن باشد و از قرار دادن مستقیم آن روی مژه هایتان خودداری کنید.

راه ساده 1: شامپو و آب کودک

جایگزینی برای استفاده از پاک کننده های تخصصی چشم، مخلوط کردن مقدار کمی از شامپو بچه با آب است. از این مخلوط برای پاکسازی ملایم پلک ها و مژه های خود در مراحل 3-8 ذکر شده در بالا استفاده کنید.

روش ساده 2: روش پاکسازی روغن

روش ساده دیگر برای شستن مژه ها، استفاده از روش پاکسازی روغن است. چند قطره روغن ملایم مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون را روی یک پد پنبه ای بمالید و به آرامی در امتداد خط مژه و پلک خود پاک کنید. مراحل 5-8 را که در بالا ذکر شد دنبال کنید.

راه ساده 3: دستمال مرطوب پلک

اگر یک گزینه سریع و راحت را ترجیح می دهید، می‌توانید از دستمال مرطوب پلک از قبل مرطوب شده استفاده کنید که به طور خاص برای پاکسازی ناحیه چشم طراحی شده است. این دستمال‌ها برای از بین بردن کثیفی، آلودگی و آرایش از روی مژه‌ها و پلک‌ها ملایم و موثر هستند.

با پیروی از این هشت مرحله یا استفاده از یکی از سه روش ساده ذکر شده در بالا، می‌توانید مژه های خود را به طور موثر بشویید و بهداشت چشم را حفظ کنید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...